(Team)training 'Communicatie en samenwerking'
Een organisatie is zo goed als de kwaliteit van de onderlinge communicatie en samenwerking. Er valt veel te winnen met het verbeteren van de interne communicatie en door medewerkers te leren hoe ze effectiever kunnen zijn in de onderlinge samenwerking.
Communiceren lijkt eenvoudig, maar de praktijk laat anders zien: fouten, misverstanden en frustratie! Niet zelden wordt dit tot een patroon, dat de kwaliteit en effectiviteit ernstig aantast en dus veel geld kost. Duidelijke, eenduidige communicatie maakt een organisatie betrouwbaar en geloofwaardig en vergroot de effectiviteit en het resultaat.
De training 'Communicatie en samenwerking' is een krachtige stimulans om communicatievaardigheden gericht te ontwikkelen. U krijgt beter inzicht in hoe uw klantgerichte houding overkomt op anderen. Daarvan leert u bewust gebruik te maken. Het gaat niet alleen om wát er gezegd wordt, maar ook om hóe het gezegd wordt. De vraag is immers altijd: Wat hoort de ander en hoe interpreteert hij dit? De onderdelen in deze communicatietraining zijn in elke werksituatie toe te passen. De training is bedoeld voor iedereen die wil openstaan voor een kritische kijk op hun houding en gedrag én de mogelijke verbetering daarvan.
Mogelijke programmapunten training 'Communicatie en samenwerking':
Doelstellingen training 'Communicatie en samenwerking':
De definitieve duur en inhoud van de training 'Communicatie en samenwerking' wordt in overleg met u bepaald.