Feedback is een boodschap over het gedrag of de prestaties van een ander. Feedback is onmisbaar in samenwerking met anderen. Je moet zo nu en dan kunnen zeggen dat het werk van de ander niet volgens verwachting is, of juist heel erg goed is. Je stuurt elkaar bij door commentaar te geven en benut hiermee de kans van elkaar te leren. Het is dus een ideale wijze van communiceren die je stimuleert in je ontwikkeling. Helaas wordt negatieve feedback en opbouwende kritiek vaak niet als prettig ervaren. Dit heeft niet alleen te maken met hoe de feedback overgebracht wordt, maar ook maar de wijze van interpretatie van de ontvanger. Door aan de slag te gaan met jouw competenties en verbeterpunten in het geven en ontvangen van feedback, zul je ervaren dat misverstanden en irritatie tot het verleden gaan behoren.
Centraal in de training 'Feedback geven en ontvangen' staat het wegwijs worden in feedback; elkaar aanspreken op gedrag, het leren kennen van de structuur en regels en hiermee experimenteren. Door inzet van een trainingsacteur worden realistische rollenspellen neergezet waarbij gebruik wordt gemaakt van de input van de medewerker.
Mogelijke programmapunten training 'Feedback geven en ontvangen':
Doelstellingen training 'Feedback geven en ontvangen':
De definitieve duur en inhoud van de training 'Feedback geven en ontvangen' wordt in overleg bepaald.
Interesse of vragen? Neem contact met ons op voor vrijblijvend advies.
Mogelijk ook interessant: Communicatievaardigheden, Interne klantgerichtheid en samenwerking, Assertiviteitstraining